LETNÉ ZĽAVY až 79 % ZOBRAZIŤ

DomovFitnessJogaHot Yoga - Všetko, čo potrebujete vedieť

Hot Yoga – Všetko, čo potrebujete vedieť

Pokiaľ ste práve vo fáze, kedy bažíte po novej forme cvičenia a udržiavania sa fit, asi ste už počuli o tzv. „hot yoge“. Tento druh jogy je príznačný teplotnými podmienkami, ako aj špecifickými cvikmi. Prichystali sme si pre vás súhrn informácií, ktoré by ste o hot yoge mali vedieť.

Hot yoga, známa aj pod svojim unikátnejším názvom – Bikram yoga, sa preslávila najmä vďaka podmienkam, v akých je vykonávaná. História tohto druhu cvičenia siaha do druhej polovice minulého storočia. V tomto období došlo k vzniku hot yogy Bikramom Choudhurym, z ktorého sa práve týmto počinom stal pomyselný guru tohto cviku.

Najlepšie vybavenie na hot jógu

Hot yoga – o čo ide a aké sú odlišnosti?

Vo svojej podstate sa bežný priebeh cvičenia hot yogy skladá z 26 polôh. Priemerná dĺžka trvania hot yogy je približne 60 až 90 minút. To však závisí najmä od intenzity cvičenia.

Čo je však najdôležitejší faktor pri praktizovaní hot yogy, je práve teplota interiéru. Tá by mala dosahovať 35 až 40 stupňov Celzia. Práve táto podmienka je jedným z hlavných rozdielov od tradičnejších druhov yogy, ktoré sa zvyknú precvičovať v interiéroch s teplotou v intervale 20-30 stupňov Celzia.

Hlavnou myšlienkou za tým, prečo sa hot yoga praktizuje práve v prostredí s takto vysokou teplotou, je umožniť kĺbom a svalom dôkladnejšie natiahnutieprekrvenie.

Aké zdravotné benefity možno pri hot yoge očakávať?

Hot yoga, tak ako takmer každá iná intenzívnejšia  pohybová aktivita, so sebou prináša mnohé pozitíva pre vaše zdravie. Medzi ne môžeme zaradiť napríklad zvýšenie flexibility vášho svalstva. S tým je spojený aj postupný nárast sily a výdrže, či zlepšenie kardiovaskulárneho stavu. Mnohé z týchto aspektov boli skúmané a potvrdené napríklad v tejto vedeckej štúdii z roku 2014.

Okrem očividných zdravotných benefitov, tak praktizovaním hot yogy výrazne posilňujete váš imunitný systém. Ďalšou unikátnou výhodou hot yogy je taktiež efektívnejšie vylučovanie škodlivých toxínov z tela, čo súvisí s tým, že tento druh yogy precvičujete v prostredí s vysokou teplotou.

Benefity však nie sú limitované striktne na vaše svaly, kĺby a kondičku. Hot yoga pozitívne prispieva výrazným spôsobom na vašu psychiku.

Podobne ako pri tradičnejších druhoch yogy a meditácií, pravidelné praktizovanie hot yogy:

  • Pozitívne vplýva na vašu psychickú rovnováhu
  • Výrazne pôsobí s znižovanie stresu schopnosť sústredenia
  • Pomáha v denných aktivitách reagovať pohotovejšie, ale zároveň s väčšou rozvahou a kľudom

Hot yoga – kde a ako ju praktizovať?

Ako už bolo spomenuté vyššie, hot yoga sa vo svojej podstate skladá zo série 26 cvikov/polôh, ktoré by ste mali stihnúť do približne 90 minút. Tieto cviky sú navrhnuté tak, aby ste pri nich zapojili dôležité svalové partie a kĺby po celom tele.

Z počiatku sa môže hot yoga zdať ako pomerne náročná.  To práve z dôvodu, že mnohé z cvikov si vyžadujú pevné držania tela. Keďže sa ale hot yoga cvičí v skupinovej forme, nemusíte sa ničoho obávať. Trpezlivosť a vytrvalosť vás tu, ako aj pri akomkoľvek inom športe, dostane do bodu, kedy budete väčšinu cvikov považovať za bežnú rutinu.

Vo väčších mestách zvyčajne nájdete zopár fitness centier, ktoré majú vo svojich priestoroch aj dedikovanú miestnosť pre skupinové cvičenie hot yogy. Ak teda zvažujete túto pohybovú aktivitu, dôkladne si prezistite dostupnosť priestorov a inštruktorov vo vašom okolí.

Na čo pri hot yoge nezabúdať…

Aby ste popri cvičení hot yogy vyťažili čo najviac potencionálnych zdravotných benefitov, je veľmi dôležité okrem cvičenia viesť zdravý a vyvážený životný štýl.

Na mysli máme napríklad:

  • Obmedzenie príjmu alkoholu
  • Vyvážená strava pozostávajúca z ovocia, zeleniny a celozrnných potravín
  • Dostatok spánku na regeneráciu

Ideálna frekvencia cvičenia hot yogy je v priemere 2-4x do týždňa. Tento interval však závisí od vašich osobných schopnostípreferencií. Ak sa s hot yogou v danom momente len zoznamujete, je omnoho vhodnejšie frekvenciu obmedziť napríklad na 2 tréningy týždenne. Je veľmi dôležité, aby vaše telo malo najmä v začiatkoch dostatok regenerácie.

V prípade, že si na hot yogu nebudete vedieť nájsť vhodné podmienky, dobrou náhradou je tradičná forma jógy. Viac informácií o základných cvikoch pri klasickej jóge, sa dozviete v našom nedávnom článku.

Ak sa počas tréningu cítite nekomfortne, alebo neprimerane vyčerpane, nesiľte to a dajte svojmu telu dostatočný časpriestor na rozdýchanieuvoľnenie. Taktiež pri tréningoch hot yogy myslíte na vzdušnédostatočne elastické oblečenie.

4.5/5 - (8 hlasov)

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Dávid
Dávid
Dávid je pravý športový nadšenec s hlbokým záujmom o atletiku a posilňovanie. Od malička behal a hral hokej, čo ho pripravilo na súčasné zameranie na MMA a box. Pravidelne cvičí v posilňovni, aby zlepšoval svoje výkony a udržiaval sa v kondícii. Je motivovaný k dosahovaniu vynikajúcich výsledkov v športe.

CHCEŠ BYŤ FIT? ZAČNI HNEĎ TERAZ!

Dostaň sa do formy pomocou našich zaujímavých článkov.

Raz za čas ti pošleme zhrnutie toho najnovšieho, čo sa udialo vo svete fitness. Taktiež ti budeme posielať zľavy, pomocou ktorých ušetríš nejaké tie €. Tie potom môžeš dať napríklad za vstup do posilky.