LETNÉ ZĽAVY až 79 % ZOBRAZIŤ

DomovFitnessPomôcky na cvičenieCvičenie s odporovou gumou: Výhody + (30 cvikov)

Cvičenie s odporovou gumou: Výhody + (30 cvikov)

Odporové gumy sú ľahkým a prenosným nástrojom pre cvičenie, ktoré vám umožňujú cvičiť kdekoľvek a kedykoľvek. Sú vhodné pre rôzne úrovne fitness a sú skvelým spôsobom ako posilniť svaly a zlepšiť svoju kondíciu. Či už ste začiatočník alebo pokročilý, cvičenie s odporovou gumou vám pomôže dosiahnuť svoje ciele.

Najlepšie gumy na cvičenie

Prečo sú odporové gumy také účinné

Odporové gumy využívajú odpor, ktorý bráni pohybu, aby posilňovali svaly.

Tým, že musíte bojovať proti odporu gumy, váš sval musí pracovať oveľa tvrdšie, ako keby ste cvičili bez nej.

Týmto spôsobom môžete dosiahnuť silnejšie a výkonnejšie svaly bez toho, aby ste museli použiť ťažké váhy.

Cvičenie s odporovou gumou – TOP 30 obľúbených cvikov

Ak máte doma gumu na cvičenie, neváhajte ju využiť naplno. S týmito najlepšími cvikmi si môžete zostaviť kompletný tréning celého tela.

Jednoducho si tak dokážete udržať fyzickú kondíciu a nabrať svalstvo.

Hlavná výhoda gúm na cvičenie je tá, že je ľahko prenosná, nezaberie veľa miesta a umožňuje vykonať širokú škálu cvikov na posilnenie celého tela kdekoľvek sa nachádzate.

Nasledujúci zoznam 30 cvikov s gumou vám ukáže, ako využívať expander na maximum a ako si vytvoriť plnohodnotný tréning pre celé telo z pohodlia vášho domova.

Základné cvičenia s odporovýmigumami

  1. Drepy: Drepy s gumou zvyšujú silu v nohách a zadku. Aby ste dosiahli najlepšie výsledky, držte odporovú gumu v oboch rukách pred sebou a postavte sa do širokej pozície. Potom spustite zadok a kolená, ako keby ste sedeli na stoličke, a vráťte sa späť do východzej pozície.
  2. Bench press: Toto cvičenie posilňuje hlavne svalstvo hrudníka, ramená a triceps. Ležte na podlahe alebo na lavičke, držte odporovú gumu v oboch rukách nad hlavou a potom ho pomaly znížte smerom k hrudi. Vráťte sa späť do východzej pozície.
  3. Bicepsove zdvihy: Toto cvičenie posilňuje biceps. Držte expander v jednej ruke a potom ju pomaly zdvihnite smerom k ramenám. Vráťte sa späť do východzej pozície a opakujte na druhú ruku.

Pokročilé cvičenia s gumami

  1. Lat pull down: Toto cvičenie posilňuje chrbát a ramená. Držte gumu za hlavou a pomaly ho znížte smerom k zadku. Potom ho znova zdvihnite do východzej pozície.
  2. Upright row: Toto cvičenie posilňuje ramená a hrudník. Držte expander v oboch rukách pred sebou a potom ho pomaly zdvihnite smerom k brade. Udržiavajte ramená v pozícii blízko uší a krčte lopatky smerom k sebe. Potom expander opatrne vráťte do pôvodnej pozície. Opakujte toto cvičenie v sériách požadovaného počtu opakovaní. Upright row je skvelé cvičenie na posilnenie ramien a prsných svalov.

Ďalšie zaujímavé cviky, ktoré môžete cvičiť s gumami:

  1. Bicepsové zdvihy
  2. Tricepsové zdvihy
  3. Zdvihy s gumou v predklone
  4. Zdvihy v stoji na jednej nohe
  5. Drepy s gumou
  6. Výpony v stoji
  7. Výpony na jednej nohe v predklone
  8. Leg curl s gumou na kolene
  9. Leg extension s gumou na nohy
  10. Leg press s gumou na nohy
  11. Zdvihy stehien s gumou
  12. Zdvihy hýždí s gumou
  13. Zdvihy bedier s gumou
  14. Pull-downs s gumou
  15. Tlaky s gumou nad hlavu
  16. Tlaky s gumou na boky
  17. Bench press s gumou
  18. Latissimus dorsi zdvihy s gumou
  19. Zdvihy ramien s gumou
  20. Zdvihy predlaktí s gumou
  21. Bicepsové zdvihy s gumou za chrbtom
  22. Tricepsové zdvihy s gumou v stoji
  23. Bicepsové zdvihy s gumou v stoji na jednej nohe (skvelé na zlepšenie stbility)
  24. Tricepsové zdvihy s gumou v predklone na jednej nohe
  25. Lateral raises s gumou
  26. Front raises s gumou
  27. Upright rows s gumou
  28. Shrugs s gumou
  29. Bicepsové zdvihy s gumou v sede
  30. Tricepsové zdvihy s gumou v sede

Rôzne typy expanderov

Existuje mnoho rôznych typov odporových gum, ktoré sa líšia svojou šírkou, dĺžkou a pevnosťou.

To vám umožní zvoliť si presne taký odpor, aký potrebujete pre dosiahnutie svojich cieľov.

home workout

Možnosti cvičenia s odporovými gumami

Odporové gumy sú vynikajúcou voľbou pre rôzne typy cvičenia, vrátane posilňovania, kondičného cvičenia, stretchingu ale aj cvikov na chudnutie (dôveryhodný zdroj).

Môžete ich použiť pre cvičenie brušných svalov, chrbta, nôh, ramien a ďalších častí tela.

Výhody cvičenia s odporovými gumami

Cvičenie s odporovými gumami má mnoho benefitov.

Medzi hlavne patrií napríklad:

  • posilnenie svalov
  • zlepšenie kondície
  • zlepšenie koordinácie a rovnováhy
  • zvýšenie flexibility a rozsahu pohybu
  • schopnosť cvičiť kdekoľvek a kedykoľvek
  • úspora času a peňazí v porovnaní s návštevami fitnescentra
  • schopnosť prispôsobiť odpor gumy vašim potrebám a schopnostiam

Cvičenie s odporovými gumami je vynikajúcou voľbou pre ľudí všetkých vekových kategórií a fitness úrovní.

Pomáha zlepšovať silu a výdrž svalov, zvyšovať kondíciu a podporovať zdravý a aktívny životný štýl.

Okrem toho je veľkou výhodou to, že môžete cvičiť kdekoľvek a kedykoľvek, čo je pre mnohých ľudí praktické.

cvičenie s gumami

Prečo začať cvičiť s odporovými gumami

Ak hľadáte efektívny a flexibilný spôsob ako posilniť svaly, zlepšiť kondíciu a udržať si zdravý životný štýl, cvičenie s odporovými gumami je pre vás tou správnou voľbou.

Okrem výhod uvedených vyššie, cvičenie s odporovými gumami pomáha zlepšovať koordináciu a rovnováhu, čo je veľmi dôležité pre každodenný život.

Začnite čím skôr!

Ak ste nováčik v oblasti cvičenia, je dôležité myslieť na to, že by ste mali začať s gumou s nižším odporom a postupne zvyšovať, ako sa vaše svaly zosilnia.

Dôležité je tiež dodržiavať správnu techniku cvičenia, aby ste predišli zraneniam.

Nezáleží na tom, či ste začiatočník alebo pokročilý, cvičenie s odporovými gumami môže prispôsobiť vašim potrebám a schopnostiam. Tak neváhajte a začnite cvičiť už dnes!

 

4.3/5 - (6 hlasov)

1 komentár

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Andrej
Andrej
Športu sa venujem odmalička. Hrám futbal a vo voľnom čase rád cvičím. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike vzdelávam. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

CHCEŠ BYŤ FIT? ZAČNI HNEĎ TERAZ!

Dostaň sa do formy pomocou našich zaujímavých článkov.

Raz za čas ti pošleme zhrnutie toho najnovšieho, čo sa udialo vo svete fitness. Taktiež ti budeme posielať zľavy, pomocou ktorých ušetríš nejaké tie €. Tie potom môžeš dať napríklad za vstup do posilky.