LETNÉ ZĽAVY až 79 % ZOBRAZIŤ

DomovVýživové doplnkyProteínyProteínový puding - chutný dezert po tréningu + (5 NAJ)

Proteínový puding – chutný dezert po tréningu + (5 NAJ)

Proteínový puding sa stáva populárnou a zdravou alternatívou k bežne dostupným potravinám a sladkostiam. Tento dezert plný bielkovín, je vhodný pre každého, kto sa snaží udržať si zdravú stravu alebo schudnúť. V tomto článku sa dozviete viac o tom, čo je proteínový puding, jeho zložení, príprave a výhodách. Čítajte ďalej.

Najlepší proteínový puding – náš výber TOP 5

Čo je proteínový puding?

Proteínový puding je dezert, ktorý obsahuje vysoký podiel bielkovín a má nízky podiel sacharidov a tukov.

Takýto puding je kvalitným zdrojom bielkovín. Pudingovú textúru mu dávajú rôzne zahusťovadlá, ktoré mu dodávajú jeho charakteristickú hustotu. Je to ideálny snack po tréningu.

proteínový puding

Mliečne bielkoviny (srvátka a kazeín) sú najčastejšie používanými zdrojmi, ale existujú aj alternatívne zdroje, ako napríklad vaječné bielka, sója alebo ryžový proteín.

Pre osoby, ktoré nemajú problém s toleranciou srvátkového proteínu, sa odporúča zvoliť proteínový puding s obsahom srvátkovej bielkoviny.

Je to ideálny dezert pre každého, kto sa snaží dodržiavať zdravú stravu a zároveň si dopriať niečo sladké.

Domáci proteínový puding sa väčšinou vyrába z proteínového prášku, ktorý sa zmieša s gréckym jogurtom alebo skyrom a vloží sa do chladničky, kde krásne stuhne.

Na čo si dať pozor pri kúpe takéhoto produktu?

Proteínový puding by mal obsahovať minimálne 15 – 20 gramov bielkovín na porciu a menej cukru a tuku.proteínový puding

Pri práškových pudingoch je dôležité prepočítať množstvo bielkovín na jednu porciu zo 100 gramov.

Prečo zahrnúť proteinový puding do jedálnička?

Proteíny sú nevyhnutnou súčasťou stravy každého, kto sa venuje tréningu a športu. Poskytujú potrebné živiny pre obnovu a rast svalovej hmoty po náročnom tréningu.

Pre tých, ktorí hľadajú jednoduchý a chutný spôsob, ako zahrnúť proteíny do svojej stravy, je proteinový puding skvelou voľbou.

Okrem toho, že poskytuje potrebné proteíny, môže byť aj vynikajúcim zdrojom vlákniny a antioxidantov. Záleží od toho, co si do pudingu pridáte.

Zloženie proteínového pudingu

Zloženie záleží od produktu. Základ proteínového pudingu tvorí proteínový prášok. Väčšinou ide o srvátkový proteín, sójový proteín, alebo kazeín.

Ak si kúpite puding v prášku, ten sa pripravuje tak, že sa zmieša s mliekom alebo vodou, zmes sa dôkladne premieša, aby sa dosiahla hladká konzistencia.

Do zmesi si môžete pridať aj ďalšie prísady, ako sú orechy, ovsené vločky, alebo vaše obľúbené ovocie.

Výhody proteínového pudingu pre organizmus

Ako sme už spomenuli, proteínový puding obsahuje vysoký podiel bielkovín, ktoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie organizmu a naberanie svalov.

Bielkoviny pomáhajú s tvorbou svalov a zároveň sú dôležité pre správne fungovanie orgánov a tkanív.

Proteínový puding môže pomôcť aj pri chudnutí, pretože má nízky obsah sacharidov a tukov.

Rôzne druhy proteínového pudingu

Existuje veľa druhov proteínového pudingu, ktoré sa líšia svojim zložením a chuťou.

Niektoré druhy sú vyrobené z srvátkového proteínu, iné z kazeínu alebo rastlinného proteínu.

Okrem toho sa môžu do proteínového puding pridať aj ďalšie prísady, ako sú ovocie, orechy alebo sladidlá, čím sa zmení jeho chuť a vôňa.

 

Príprava proteínového pudingu

Príprava proteínového pudingu je jednoduchá a rýchla. Základný proteínový puding si môžete pripraviť zmiešaním pudingu v prášku s mliekom alebo vodou v pomere 1:2.

Zmes nezabudnite dôkladne premiešať, aby ste dosiahli hladká pudingová konzistencia.

Potom zmes nalejte do misky alebo pohára a vložte do chladničky aspoň na jednu hodinu, aby pekne stuhol. Hotový proteínový puding môžete posypať orechmi, chia semienkami, ovocím alebo nízkokalorickým syrupom podľa chuti.

Domáci proteinový puding – recept

Domáci proteínový puding je skvelý spôsob, ako si dopriať sladkú pochúťku bez pocitu viny. Tento dezert si môžete vyrobiť z kvalitných bielkovín, ktoré sú potrebné pre správnu funkciu vášho tela.

Proteínový puding si môžete pripraviť doma jednoducho a rýchlo s pomocou proteínu, gréckeho jogurtu a želatíny. Stačí ho nechať vychladnúť v chladničke a máte sladký dezert plný chutných živín.

Poďme sa pozrieť na to, čo budete potrebovať:

Potrebné suroviny

  • 1 šálka nízkotučného mlieka
  • 1 šálka gréckeho jogurtu
  • 1 dávka proteinového prášku
  • 1 lyžica medu (alebo iného sladidla)
  • 1 lyžička vanilkového extraktu
  • štipka soli

Postup

  1. V miske zmiešajte mlieko, grécky jogurt, proteín, med, vanilkový extrakt a štipku soli.
  2. Nalejte zmes do hrnčeka alebo misky a nechajte odpočívať v chladničke aspoň 1-2 hodiny, ideálne však celú noc.
  3. Pred podávaním dozdobte čerstvým ovocím alebo orechmi podľa chuti.

Prečo vyskúšať náš recept na proteinový puding?

Na rozdiel od klasického pudingu s množstvom umelých prísad a sladidiel, náš recept obsahuje výhradne prírodné ingrediencie.

Grécky jogurt je zdrojom bielkovín a taktiež zlepšuje trávenie, med zlepšuje zdravie srdca a pôsobí ako antioxidant, zatiaľ čo vanilkový extrakt dodáva chuť bez pridaných kalórií.

Kde kúpiť najlepší proteínový puding?

Proteínový puding môže byť vhodným doplnkom stravy pre každého, kto sa snaží udržať si zdravú stravu a zároveň si dopriať niečo sladké.

Kúpiť ho môžete v klasických obchodných reťazcoch, ako je Lidl, Kaufland alebo Tesco. Proteínový puding môže byť dobrou náhradou klasických sladkostí pre tých, ktorí sa snažia schudnúť alebo udržať si svoju váhu a nechcú sa vzdať sladkého.

Čo sa týka značiek, máte na výber Dr.Oetker, KETOMIX, Ehrmann alebo Milbona.

Okrem toho je proteínový puding ideálny ako zdravé raňajky.

Vedľajšie účinky proteínového pudingu

Proteínový puding nemá nebezpečné vedľajšie účinky. Jediné, čo je potrebné si ustrážiť, je príjem bielkovín.

Pri nadmernej konzumácii proteínových potravín môže dôjsť k nadmernému zaťaženiu obličiek a pečene, preto je dôležité dodržiavať odporúčané dávkovanie a pravidelné konzumovanie v rámci stravy.

Okrem toho môže nadmerná konzumácia proteínov spôsobiť tráviace ťažkosti a nadúvanie.

Na čo nezabudnúť?

  • Vyberte si kvalitný proteín – Kvalita vášho proteínu môže spôsobiť veľký rozdiel v chuti a štruktúre vášho proteínového pudingu. Vyberte si srvátkový proteín, kazeín alebo rastlinný hrachový proteín. Prečítajte si náš článok o najlepších proteínoch…
  • Použite hustý jogurt – Nepoužívajte riedke druhy jogurtov, pretože puding bude menej hustý a nebude dostatočne krémový.
  • Používajte chutný proteínový prášok – Uistite sa, že vám proteín, ktorý použijete chutí. Nechcete jesť proteínový puding vyrobený z nechutného proteínu.
  • Použite zahusťovadlo – Ak je váš puding príliš riedky, môžete pridať trochu kukuričného škrobu alebo xantánovej gumy, aby mal pudingovú konzistenciu.

Záver

Proteinový puding môže byť vynikajúcim spôsobom, ako doplniť vašu stravu o potrebné proteíny počas tréningového obdobia. Náš recept na proteinový puding ponúka zdravú a chutnú alternatívu k tradičným pudingom.

Vyskúšajte ho a uvidíte, ako vám pomôže zlepšiť vaše tréningové výkony a regeneráciu. Nezabudnite, že kvalitné zdroje bielkovín sú kľúčové pre rast a obnovu svalovej hmoty, takže neváhajte a začnite si pripravovať tento lahodný a zdravý dezert už dnes!

4.5/5 - (8 hlasov)

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Andrej
Andrej
Športu sa venujem odmalička. Hrám futbal a vo voľnom čase rád cvičím. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike vzdelávam. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

CHCEŠ BYŤ FIT? ZAČNI HNEĎ TERAZ!

Dostaň sa do formy pomocou našich zaujímavých článkov.

Raz za čas ti pošleme zhrnutie toho najnovšieho, čo sa udialo vo svete fitness. Taktiež ti budeme posielať zľavy, pomocou ktorých ušetríš nejaké tie €. Tie potom môžeš dať napríklad za vstup do posilky.