LETNÉ ZĽAVY až 79 % ZOBRAZIŤ

DomovMagazínAko odbúrať tuk? Toto je TOP 8 cvikov!

Ako odbúrať tuk? Toto je TOP 8 cvikov!

Drvivá väčšina ľudí má aspoň jednu problémovú partiu z ktorej sa snaží odbúrať tuk. Nevie však, ktoré cvičenie je na to najlepšie a preto snaha s energiou vedú jedine k demotivácii a nie k zaslúženému úspechu.

Nie každé cvičenie je prispôsobené na spaľovanie tukov.

Cvičenia, ktoré sú najlepšie na odbúravanie tuku sa nazývajú aeróbne a spočívajú na udržiavaní primeranej tepovej frekvencii.

Tiež je dôležité, aby sa dali vykonávať dlhší čas. Rebríček najlepších aeróbnych cvičení spoznáte v nasledujúcom článku.

Kľuky


Kliky sú ideálnym vytrvalostným cvikom pracujúcim s vlastnou váhou tela. Základom je správna poloha rúk.

Tie by mali byť umiestnené o niečo viac od seba ako je šírka vašich pliec. Nesústreďte však všetku silu do rúk, rovnako intenzívne by malo pracovať aj vaše centrum, čiže brucho a chrbát.

Pri použití tej správnej techniky sa dostavia vynikajúce výsledky.

Kvalitné úchopy na kľuky:

Ideálna pomôcka na cvičenie stredu tela v pohodlí domova sú úchopy na cvičenie.

  • Kvalitný materiál
  • Pomôžu spevniť stred tela
  • Maximálne skladné
  • Univerzálna veľkosť
  • Výhodná cena

Chôdza alebo beh


Tieto určite každý z vás pozná. Sú to jedny z najúčinnejších spaľovacích metód a sú výborne dostupné pre úplne každého. Na chôdzu nepotrebujete žiadne náčinie, stačí sa obuť a vybehnúť si do parku alebo, kde len chcete.

Pozrite si náš článok o severskej chôdzi.

Beh pozitívne vplýva aj na váš krvný obeh, pľúca a kosti. Budujete si ním kondíciu a formujete nohy.

Netreba to však preháňať. Ľahko sa pretrénujete a pozitívne účinky tohto tréningu nahradia tie negatívne. Taktiež si dajte pozor na svalovku.

Po behu si dajte striedavú teplú a studenú sprchu, ktorá prospieva vašim svalom regenerovať a chráni vás pred svalovkou.

ako odbúrať tuk

Skákanie cez švihadlo


Účinným spôsobom ako odbúrať tuk z vášho tela je skákanie cez švihadlo. Už 15-20 minút tejto aktivity vám spáli veľké množstvo kalórii.

Skákanie podporuje rýchlosť nôh a svalovú pamäť v nich.

Taktiež je to vynikajúci cvik na lýtkové svaly a ruky. K tomuto tréningu je potreba vytrvalosť a pevnú vôľu. Na začiatku môže byť pre niekoho dosť náročný, no každý si časom zvykne a pôjde mu to ako po masle.

Cviky na posilnenie prsného svalstva


Takzvaný ,,Chess press“ je ďalším skvelým spôsobom ako sa zbaviť tuku. A nielen to. Vďaka týmto cvikom si výborne vyformujete prsné svalstvo.

Na tento cvik potrebujete dve činky, jednu do každej ruky. Ľahnite si na chrbát a vytláčajte činky smerom nahor, až kým sú vaše ruky vystreté.

Prsia viete účinne precvičiť aj klikmi. Napríklad diamantové kliky sú vhodné na prsia a triceps.

ako odbúrať tuk klikovacia doska
Klikovacia doska je ideálna na posilnenie prsného svalstva.

Trénujete tak prsné svalstvo. Výsledky budú vynikajúce, tak neváhajte.

Predkopávanie


Pre začiatočníkov je tento cvik dostupný bez záťaží, len s vlastnou váhou nôh.

Pomáha spaľovať tuk hlavne z nôh a podporuje formovanie štvorhlavého svalu.

Po nejakej praxi v tomto cviku sa odporúča pre zlepšenie efektu pridať závažia na členky.

Drepy


Jeden z najznámejších cvikov, ktorý je pre vás ešte lepší ako ste si doteraz mysleli. Pomáha tvarovať nohy a sedací sval, preto je tento cvik populárnou voľbou u väčšiny žien. Dostupný je vśak rovnako aj pre mužov.

Takže ako na drepy?

Postavte sa do stojanu na drepovanie. Nohy umiestnite približne na šírku ramien.

Chrbát držte vzpriamený, nenakláňajte sa ani dopredu ani dozadu. Pustite telo do podrepu tak hlboko, ako môžete a potom sa pomaly vráťte do pôvodnej pozície. Cvik môžete ešte doplniť dvoma činkami, ktoré uchopíte do rúk, alebo jednou činkou do oboch rúk zároveň.

Viac o drepoch nájdete v článku: Ako správne drepovať?

Ruský twist


Toto je jeden z najlepších cvikov pre vaše brušné svalstvo. Či už ide o jeho formovanie, alebo pálenie tuku z jeho povrchu.

Ľahnite si na podložku na chrbát a zdvihnutím nôh a trupu vytvorte písmeno V.

Pomocou vašich brušných svalov rotujte sprava doľava. Ruky majte umiestnené na bruchu. Pre väčší účinok do nich uchopte napríklad medicinbal.

Zdvih z tureckého sedu


Sadnite si do tureckého sedu, chrbát držte vzpriamený, ruky položte dlaňami na podložku.

Zatiahnite svalstvo panvového dna a pomocou rúk zdvihnite celú spodnú časť tela nad podložku. Vydržte tri nádychy.

Opakujte niekoľkokrát.

 

4.3/5 - (6 hlasov)

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Andrej
Andrej
Športu sa venujem odmalička. Hrám futbal a vo voľnom čase rád cvičím. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike vzdelávam. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

CHCEŠ BYŤ FIT? ZAČNI HNEĎ TERAZ!

Dostaň sa do formy pomocou našich zaujímavých článkov.

Raz za čas ti pošleme zhrnutie toho najnovšieho, čo sa udialo vo svete fitness. Taktiež ti budeme posielať zľavy, pomocou ktorých ušetríš nejaké tie €. Tie potom môžeš dať napríklad za vstup do posilky.