LETNÉ ZĽAVY až 79 % ZOBRAZIŤ

DomovŠportBicykleCyklistika a kardio tréning

Cyklistika a kardio tréning

Patríš aj ty k milovníkom fitness a na cvičenie v posilňovni nedáš dopustiť? Ak rád športuješ a staráš sa o svoje telo, pobyt vo fitness centre nie je jediným spôsobom, ako to docieliť.  Skvelým kardio trénignom je aj cyklistika, ktorá má hneď niekoľko výhod.

Kardio nie je iba o behu

Pri slove kardio si viacerí z nás predstavia dlhé kilometre behu. Kardio je však oveľa komplexnejší pojem a je nevyhnutnou súčasťou tvojho tréningového plánu. Okrem toho, že pri kardio tréningu spaľuješ kalórie, má pozitívny vplyv na celý organizmus. Posilňuje srdce a znižuje krvný tlak.

Kardio odburáva stres, zlepšuje celkovú psychickú pohodu a má pozitívny vplyv aj na kvalitu spánku. Málokto vie, že aeróbne cvičenia zlepšujú pamäť a celkovu koncentraciu. Na výber máš hneď z viacero možností. Okrem spomínaného behu, medzi kardio aktivity patria aj skákanie na švihadle, rýchla chôdza, plávanie a v neposlednom rade cyklistika.

Bicykluj, aj keď nie si profík

Bicyklovanie, a tým nemyslíme stacionárny bicykel, je na kardio tréning ako stvorené. V poslednom čase sa teší veľkej popularite a okrem toho, že urobíš niečo pre svoje zdravie, cyklovýletom vieš „prebicyklovať“ aj  kus sveta a objaviť zaujímavé miesta. Ak nie si profesionálny cyklista a rozmýšľaš, čo je bicykel pre teba to pravé, určite neváhaj. Cyklistika má hneď niekoľko benefitov ale aj zásad, ktoré by si nemal podceniť.

1. Nasadni na bicykel v jeho plnej výbave

Keď si už predsa dal bicyklovaniu šancu, nezabudni sa poriadne vystrojiť. Ak s cyklistikou iba začínaš, na rekreačné účely ti postačí cestný bicykel. Tieto bicykle sú vhodné na jazdenie po ceste, aj keď niekedy by sa na jazdu po slovenských cestách hodil skôr horský bicykel. Na cestnom bicykli vieš prekonať ľahko dlhé vzdialenosti. Pri jazde by si sa mal cítiť komfortne, pohodlne a hlavne bezpečne. Prispôsob si preto cestný bicykel presne podľa svojich preferencií doplnkami na bicykel a pri tréningu pocítiš hneď rozdiel.

2. Obleč sa na bicykel správne

Mnohí z nás si určite myslia, že bicyklovať sa dá v akomkoľvek športovom oblečení, ale nie je to celkom pravda. Správne cyklistické oblečenie dodá tvojej jazde úplne nový rozmer. Najdôležitejšiu rolu zohráva cyklistický dres. Cyklistické dresy sú funkčné a vyrobené z kvalitných priedušných materiálov. Spoľahlivo odvádzajú pot, vďaka čomu ťa udržia v suchu a pohodlí. Zaručia ti komfort pri nosení a čo je podstatné, reflexné prvky zabezpečia zvýšenú bezpečnosť aj počas večernej jazdy.

3. Bicykluj a spaľuj kalórie

Cyklistika ako jedno z kardio tréningov je osvedčením spôsobom pri redukcii hmotnosti. Aj tu platí základné pravidlo, že celkový výdaj musí byť vyšší ako celkový príjem. Bicyklovanie je nízkozáťažové cvičenie, čo ocenia určite tvoje kĺby ale pri vysokej intenzite dokážeš spáliť pekné množstvo kalórií. Navyše, pri jazde na bicykli častokrát stúpame do kopca, čím sa počet spálených kalórií ešte zvyšuje. Naopak, v prípade ak chudnutie nie je tvojím cieľom, nezabúdaj spálené kalórie doplniť kvalitnou stravou.

4. Naberaj svaly na bicykli 

Hoci sa na bicykli dobre chudne, poriadny kopec dá tvojim nohám značne zabrať. Ak pri cyklistike pociťuješ pálenie stehien, zadku či lýtok, tvoje svaly pracujú a po istom čase si určite všimneš, že tvoja postava je pevnejšia. Čo určite ocenia hlavne ženy, je pozitívny vplyv pravidelného bicyklovania na zníženie celulitídy. Aj keď ti cyklistika nenahradí silový tréning v posilňovni, je jeho skvelým doplnkom.

5. Predchádzaj závažným ochoreniam 

O skutočnosti, že pravidelným športovaním prispievame zdraviu všetci dobre vieme, a cyklistika nie je výnimkou. Má pozitívny vplyv na činnosť srdca, znižuje krvý tlak a tým predchádza riziku infarktu. Okrem toho je veľmi účinnou prevenciou proti rakovine a chorobám, ktoré súvisia s nadváhou (cukrovka). Ako sme už spomínali, ide o nízkozaťažové cvičenie, a preto je šetrné ku kĺbom. 

6. Cyklistika znižuje stres a zlepšuje náladu

Jazda na bicykli vplýva pozitívne nie len na telo ale ja na našu myseľ. Zabúdame na každodenné starosti, a tým sa znižuje pocit stresu či depresie. Súvisí to s vyplavovaním hormónu šťastia, ktorý sa uvoľňuje práve pri fyzickej záťaži. Zároveň sa nám zlepšuje nálada a po výdatnej cyklistike sa častokrát vraciame domov plní energie, dokonca niekedy viac ako pred nasadnutím na bicykel. Máš to rovnako? 

7. Keď sa z povinného tréningu stane záľuba 

Radosť z jazdy je to najlepšie, čo sa ti môže stať. Navyše, cyklistika nie je iba individualnym športom. Ak „natrafíš“ na správnych ľudí s rovnakými záujmami, budeš ešte viac motivovaný a budeš podávať lepšie výkony. Cyklovýlety v skupine dobrých ľudí si začneš užívať a nebudeš sa vedieť dočkať ďalšieho spoločného výjazdu.

Ak hľadáš dobrý kardio tréning, cyklistika je určite jedna z možností. Nielen že má veľa pozitív a výhod pre tvoje zdravie, ale prispieva aj k duševnej pohode a zo športu sa stane životný štýl. Tak čo, presvedčili sme ťa? 

Zdroje:

  1. https://www.protein.sk/7-dovodov-preco-by-si-mal-zaradit-cyklistiku-do-svojho-kardio-treningu-770-clanok 
  2. https://sk.4playercamp.cz/cyklistika-a-cyklistika-v-klube-chudnutie-zdravie-a-posilnovanie-svalov-226 
  3. https://gymbeam.sk/blog/cyklistika-spevni-nohy-zadok-a-pomoze-s-chudnutim-co-este-dokaze/ 
4/5 - (1 hlasov)

Napísať odpoveď

Please enter your comment!
Please enter your name here

Andrej
Andrej
Športu sa venujem odmalička. Hrám futbal a vo voľnom čase rád cvičím. Aj preto som sa rozhodol založiť tento web. Neustále sa v tejto problematike vzdelávam. V mojich článkoch sa budem snažiť priblížiť vám môj pohľad na vec.

CHCEŠ BYŤ FIT? ZAČNI HNEĎ TERAZ!

Dostaň sa do formy pomocou našich zaujímavých článkov.

Raz za čas ti pošleme zhrnutie toho najnovšieho, čo sa udialo vo svete fitness. Taktiež ti budeme posielať zľavy, pomocou ktorých ušetríš nejaké tie €. Tie potom môžeš dať napríklad za vstup do posilky.